My Best Tips on How to Beat The Dreaded Monday Blues

Beating the Monday Blues by Tess MontgomeryEnglish version blog post Tess Montgomery

Hallå Måndag!

Jag har haft en väldigt chillad helg, mest för att Garth var tvungen att stanna i Paris ett par dagar extra så jag tog chansen att ha lite sommarlov och bara mysa runt i mjukisar. Men även för att jag har lyckats få en nerv i kläm i min höft och numera går under namnet ”halta Lotta”.

Jag missade tyvärr en rolig dagsfest i lördags på grund av höften, men lyckades dock ta mig till våra vänners BBQ i går. Däremellan har jag sovit 9 timmar per natt och är mer än redo för den här veckan.

Förr hade jag alltid riktigt grov söndagsångest, jag tyckte att måndagar var det jobbigaste som fanns och mådde dåligt redan från söndagseftermiddagen bara av tanken på att behöva gå upp tidigt. Men sedan jag har blivit egenföretagare och inte går i skola eller har 9-5 jobb så har jag lagt upp mina dagar på ett helt annat sätt och tycker nu att måndagar är riktigt bra dagar.

—-

För att slippa måndagsångest har jag gjort dessa små förändringar;

?  Om jag inte absolut måste, för en reklamfilm eller så, så sätter jag klockan lite senare på en måndag än de andra veckodagarna. Så att jag inte får problem att sova på söndagkvällen för att jag fokuserar så mycket på när jag ska gå upp.

?  Jag har alltid god frukost hemma och gör det till en mysstund när jag har vaknat.

?  Jag väljer att gå på mina castingar lite senare på dagen och får på så sätt en förmiddag hemma då jag kan knyta ihop alla trådar och greja med saker som behöver planering och förberedelse. Målet för min Måndag är struktur, men med lite mindre krav än de andra dagarna i veckan, så att jag får en långsam och harmonisk start på veckan.

?  På söndagen sätter jag mig ner och gör min to-do lista, sätter upp mål för veckan och utvärderar förra veckan. Jag planerar mina blogginlägg i CoSchedule där jag kan sätta upp delmoment för varje inlägg och hålla koll på Twitter, Instagram, Linkedin och Facebook samtidigt, väldigt praktiskt. På så sätt vet jag ungefär hur min vecka kommer att se ut bloggmässigt och då gör det inte så mycket att modellbiten är så flytande och oberäknelig.

?  Jag planerar in mina gym-dagar och ser om några av de andra crossfittjejerna kan gå samma dagar. Det är mer troligt att jag faktiskt går om jag har bokat träff med någon annan. Träning gör mig så mycket mindre stressad, så det är en viktig del för mig som lätt blir lite orolig i kroppen. Jag går dock aldrig på gymmet på en måndag, för mig ger det bara extra press som jag inte behöver. Så min gymvecka börjar alltid på tisdagen.

?  Det är viktigt att även försöka se måndagen som en bra dag, en omstart och en ny vecka med nya möjligheter. Även om du inte känner dig positiv, så försök tänka i de banorna så tar positiviteten över tillslut. Hjärnan är bra på så sätt, vi kan vänja den av med dåliga vanor och skapa nya tankemönster ganska så enkelt om vi faktiskt försöker.

—-

Jag förstår absolut att inte alla kan styra över sina egna tider så som jag kan. Men det finns många små förändringar att göra ändå. Om du tar lite tid på söndagen och strukturerar upp din vecka så känner du dig automatiskt mer redo när måndagen kommer.

Ett annat tips är att köra 10 minuter i headspace appen varje måndag morgon, för att börja veckan lugn och med harmoin. 10 minuter är inte mycket tid när man jämför med hur mycket bättre du kommer att måoch prestera när du inte är stressad.

På bilden – Habits kalender – Kikki.k, mobilskal – Richmond & Finch, armband – Drakenberg Sjölin, kopp H&M Home. 

Om du gillar det här inlägget så tycker jag att du ska kika på dessa;

The Importance of allowing yourself to Recover & What to do during
How to get a beach body
Hello Monday – Time to get Organised

Och jag skulle bli gladare än gladast om ni följde mig på Bloglovin’
Follow

How to Beat the monday blues by Tess Montgomery

For English version, please click below

Hello Monday!

I have had the most chilled weekend. Mainly because the hubby had to stay in Paris for a few more days for work and I saw this as an excellent opportunity to have a bit of me-time at home. But also because I have somehow managed to trap a nerve in my hip whilst sleeping (as you do… what did I dream about?!) and woke up barely being able to walk on Friday.

My new status as a one-legged woman came at the expense of missing out on fun day party on Saturday, but I did manage to get to my friends BBQ yesterday at least. The positive is that I got 9 hours of sleep the last 3 nights and feel more than ready for this new week.

In the past I had severe post-weekend blues, I hated Mondays with a vengeance and got anxious already by noon Sunday. But since I’m no longer in school and I’m self-employed and don’t work a 9-5, I have chosen to start my week in a completely different way. And these days Mondays are one of my favourite days of the week.

—-

This is what I did to get over my Monday Blues;

?  If I don’t have to get up early because of a shoot, I put my alarm slightly later on a Monday than the other days of the week. Then I know I won’t focus on the time I’m getting up when I go to bed on Sunday night. It makes Mondays feel a bit luxurious and I know I will have that little bit of extra time in bed before my week starts for real.

?  I always keep a really yummy breakfast at home and I make sure I take my time and have a nice coffee and a snuggle with Olive.

?  My castings usually run for the bigger part of the day, so on Mondays, I choose to attend them a bit later than usual. Then I can spend the morning at home, tying together all loose ends and getting properly set up for the week. The goal is to use Mondays to create structure, but also to ease me into my week in a pleasant and positive way.

?   Every Sunday I take some time and sit down to write my to-do list, set my goals for the week to come and evaluate the week that has gone. I plan my blog posts in CoSchedule where I can schedule specific tasks for every post and spread them evenly over the week. It also allows me to keep track of my Twitter, Instagram, Facebook and LinkedIn too, very practical. When the blog is structured, I don’t mind that the modelling is a bit more fluid and unpredictable. I just work around it.

?   I pre-plan my gym days for the week on Sunday and check with the other CrossFit girls when they are going. If I go with someone else I’m so much more likely to make it there. And when I work out I become a much less stressed person and both my brain and body benefit. I do however never work out on a Monday since my goal is to not put to much pressure on this day. This means my gym week always start on a Tuesday.

?  It’s also very important to try to see Monday as a good day, a new start and the beginning of a week filled with great opportunities. Even if you don’t feel positive, try to think positive thoughts and most of the time you will start to feel a lot better. Our minds are cool like that, we can pretty easily get rid of bad habits and thoughts and exchange them for good ones if we try.

—-

I completely understand if not all of you have the opportunity to plan your own work hours the way I do. But there are a few little changes you can do with only a bit of planning on a Sunday and 10 minutes on Monday morning. Make it a habit of sitting down every Sunday and planning and structure your week ahead. It will make you will feel a lot more ready when Monday comes.

Another tip is to take 10 minutes every Monday morning to sit down and use the app ”Headspace” to get into a good mindset for the day. 10 minutes is not a lot of time in the long run and you will be so much more productive and relaxed if you start your week in a good way.

In the picture – Habits calendar from Kikki.K, phone case from Richmond & Finch, bracelets by Drakenberg Sjölin & coffee mug from H&M Home

If you like this post, then I think you should check out these;

The Importance of allowing yourself to Recover & What to do during
How to get a beach body
Hello Monday – Time to get Organised

And I would be immensely happy if you chose to follow me on Bloglovin’
Follow

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *